Nabíráme on-line, tipy jak to v pohodě zvládnout

Firmy stále nabírají a pokud toho chcete využít, čeká vás poměrně nová věc – online pohovory. V čem se tyto pohovory liší? Na co si dát pozor a jak nebýt ve stresu?

1. Připravte se dopředu, nezapomeňte na poznámky

Zjistěte si dopředu informace o dané společnosti a opozici. Pokud budete mít přehled o směřování firmy, o hodnotách společnosti, zvýší vám to sebevědomí. Připravte si na stůl inzerát pracovní pozice, váš životopis a představení. Očekávejte typické dotazy: „Proč u nás chcete pracovat?“ „Čím můžete naší společnosti přispět?“

2. Neverbální komunikace je důležitá

Usmívejte se, chovejte se přirozeně a klidně. Udržujte oční kontakt a vyvarujte se ztrátě pozornosti. Především se nikdy nedívejte ani na mobil, ani na hodinky.

3. Otestujte techniku

Zkontrolujte připojení k internetu, zvukové a video funkce, ujistěte se, že máte vše nastaveno. Kompletně připraveni na pohovor byste měli být minimálně 10 minut před jeho plánovaným začátkem. Vyhnete se tak panice z toho, že nestíháte.

4. Zvolte vhodný dress-code a prostředí

Dejte se do gala, upravte se, abyste působili profesionálně. První dojem je klíčový, je to vaše vizitka a dáte najevo, že vám na práci záleží. Mějte u sebe připravenou sklenici vody. Vyberte zároveň vhodné místo a zkontrolujte, jak vypadá prostor okolo vás. Nechcete přece, aby byl kolem vás nepořádek ☹

5. Ptejte se

Zajímá vás, jak to ve firmě vypadá? Jaké jsou pracovní podmínky? Pokud máte jakékoliv pochybnosti, zeptejte se na konci pohovoru.